رادیاتور هیدرولیک (اویل کولر) که به عنوان خنک کننده روغن هیدرولیک، رادیاتور هیدرولیک و رادیاتور روغن نیز شناخته می‌شود، برای کاهش دمای روغن هیدرولیک در یک سیستم کاربرد دارد. برای مثال برای خنک کردن سیستم های هیدرولیک ماشین آلات به کار می‌رود.

همانطور که می‌دانید، داغ کردن روغن در سیستم های هیدرولیک موضوع مهمی است و راندمان سیستم را بسیار کاهش می‌دهد. در واقع در سیستم های هیدرولیک اصطکاک روغن هنگام عبور جریان از قطعات مختلف باعث ایجاد افت انرژی می گردد که نتیجه آن افزایش درجه حرارت روغن در سیستم هیدرولیک است.

حداکثر دمای مجاز برای اکثر سیستم ها ۵۰ درجه می باشد. افزایش دمای روغن هیدرولیک باعث ایجاد اکسیداسیون ، کاهش ویسکوزیته و کاهش ضخامت فیلم روغن میگردد و در نهایت منجر به آسیب دیدن آب بندها و کاهش عمر قطعات متحرک می شود. در صورتی که دفع کل حرارت ایجاد شده در سیستم هیدرولیک توسط انتقال حرارت از مخزن و دیگـر اجـزاء سیـستم میسر نگردد، برای کاهش دمای سیستم از انواع خنک کن هیدرولیک استفاده می شود. در واقع عملکرد سیستم های خنک کننده از بین بردن گرماست. برای رسیدن به این هدف علاوه بر رادیاتور هیدرولیک می‌توان از مبدل حرارتی صفحه ای و مدل حرارتی لوله ای نیز استفاده کرد.

معمولا رادیاتور روغن هیدرولیک در هر چیزی که در آن روغن داغ وجود دارد مورد استفاده قرار می‌ گیرد.  بیشترین مصرف رادیاتور روغن هیدرولیک در دستگاه های پرس سنگین، انواع ماشین آلات صنعتی، دستگاه های تزریق و دایکاست، واشرهای قدرت و موتورهاتمامی ماشین آلاتی که نیاز به سیستم خنک کاری دارند، کاربرد فراوانی دارند.

اخیرا از این محصول به عنوان رادیاتور خنک کننده ماینر نیز استفاده می شود. در واقع این محصول به رادیاتور ماینر یا رادیاتور روغن ماینر نیز شناخته می شود.

مزایای استفاده از رادیاتور روغن چیست؟

  • افزایش عمر روغن هیدرولیک به علت خنک ماندن آن
  • افزایش عمر قطعات و پمپ ها
  • روان نمودن کار موتور
  • کاهش اصطکاک موتور که موجب می شود سوخت کمتری نیز مصرف شود.

خنک کننده هیدرولیک دارای فن مخصوص (به همین دلیل به آن رادیاتور فن دار نیز می گویند) همراه با موتورهای هیدرولیکی متناسب طراحی شده که راه‌حل بهینه‌ای برای تمام نیازهای خنک کننده در ماشین آلات سیار ارائه می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت رادیاتور خنک کننده روغن هیدرولیک با کارشناسان ما تماس بگیرید: تماس با ما

کاتالوگ رادیاتور خنک کننده روغن

کاتالوگ مبدل حرارتی